חידושים בגרסה 8.0 של Game Maker

השנה זו תהיה השנה השלישית שאני מלמדת פיתוח משחקי מחשב בחט"ב דורות בראשון, והשנה גם אנחנו משדרגים לגרסה 8.0 של Game Maker.

אחד מהחידושים של של גרסה 8.0 היא האפשרות לערוך תמונות של ספרייטים בפורמט png ושמירה על השקיפות. בגרסאות הקודמות, גם תמונת png ללא רקע שהיתה מיובאת לעורך התמונות של Game Maker היתה מקבלת רקע לבן.

יותר מכך, שקיפות בכל תמונה, בגרסאות קודמות נקבעת לפי הצבע של הפיקסל השמאלי התחתון ביותר בתמונה. כן, כן, זאת לא המצאה שלי. זה אמיתי.

ומה הבעיה עם זה? נניח שייבאתם תמונה בפורמט png של ספרייט שכאמור קיבל רקע לבן בתוך העורך, לפי מה תיקבע השקיפות? לפי הפיקסל השמאלי התחתון, לבן. לכן כל פיקסל בצבע לבן מתורגם בתוכנה לשקוף. ומה קורה אם בתוך הדמות עצמה יש פיקסלים בצבע לבן? נניח צווארון החולצה? הם נעלמים! פשוט כך – חורים בתוך הדמות. מצב זה הצריך עבודה נוספת על כל תמונה, או הקפדה על בחירת רקע בצבע שאינו מופיע בדמות עצמה. מסובך.

שדרוגים נוספים בעורך התמונות בגרסה 8.0 הם בעיקר באפשרויות של עריכת התמונה והוספת אפקטים. השאלה היא, מי עורך תמונות ב- Game Maker? לדעתי הרבה יותר פשוט לעבוד על התמונה בעורך גרפי חיצוני כלשהו, ואז לייבא אותה מוכנה ל Game Maker.

ואם בעורך גרפי עסקינן, ההמלצה שלי, היא לעבוד עם תוכנת Gimp, שהיא גם חינמית וגם פשוטה ונוחה לעבודה. וזה גם המקום להמליץ על בלוג של ידידי הטוב, מעצב גרפי ומומחה GUI, קידי, שהבטיח לכתוב כמה פוסטים בנושא Gimp בבלוג שלו שעוסק בעיצוב ותוכנות גרפיות.

עוד חידושים ועדכונים שנוספו לגרסה 8.0 בפוסטים הבאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *