עריכה של רצועת תמונות (strip)

אם אתם צריכים תמונות לדמות עבור המשחק שלכם ואתם לא יודעים או לא רוצים ליצור את הגרפיקה בעצמכם, תוכלו לייבא קבצים מוכנים או ליצור דמות מקובץ strip. מה זה קובץ strip? זוהי רצועה שמכילה את תמונות ה sprite-ים כקובץ אחד.

דוגמאות לקבצים כאלו אפשר למצוא באתר YOYO Games, בקטגוריה Resources ובחיפוש של sprite-ים באינטרנט. כאשר אתם מבצעים חיפוש באינטרנט, הוסיפו את המילה png, במקרה שאתם רוצים תמונות ל- Game Maker 8.0 על מנת שבתוצאות תקבלו תמונות עם רקע שקוף.

ב-Game Maker ניתן לערוך strip-ים ולגזור מהם חלק מהתמונות כדי ליצור sprite.

אז איך עושים את זה?

לצורך הדוגמא אני אשתמש ב-strip שהורדתי מאתר YOYO Games, בקטגוריה Resources. שימו לב, לא לשכוח לתת קרדיט אם נדרש.

strip

במקרה הזה הקרדיט מגיע למשתמש shirsakbc.

השלב הראשון הוא ליצור sprite ע”י לחיצה על האייקון create sprite  בסרגל הכלים.

לאחר שיפתח חלון האפשרויות של ה-sprite יש לבחור באפשרות Edit Sprite ולא Load Sprite כדי לקבל את האפשרויות של עריכה מ-strip.

בחלון עריכת sprite שיפתח יש לבחור בלשונית file  באפשרות Create from strip,  שלחיצה עליה תפתח חלון בחירת תמונה.

Create Sprite

התמונה שנבחרה תוצג כך:

Loading a strip

כעת, כל שנשאר לעשות הוא לבחור כמה תמונות מהרצועה אנחנו רוצים שיופיעו בsprite ואם נדרש גם את המרחק בפיקסלים של תמונה אחת מהשניה.

אם לא ברור לכם מה מייצג כל אחד מהשדות בטבלה, הכנתי רשימה קצרה שתעזור בעריכה:

number of images – מספר התמונות לחתוך מהרצועה כולה.
Images per row – כמה תמונות לחתוך מכל שורה.
Image width – רוחב של תמונה בודדת.
Image height – גובה של תמונה בודדת.
Horizontal cell offset – (קיזוז אופקי) כמה תמונות צריך לדלג אופקית.
Vertical cell offset – (קיזוז אנכי) כמה תמונות צריך לדלג במאונך.
Horizontal pixel offset (בפיקסלים) כמה פיקסלים לחתוך מהצד העליון.
Vertical pixel offset – (בפיקסלים) כמה פיקסלים לחתוך מהצד השמאלי.
Horizontal separation – כמה פיקסלים יהיו המרווח בין תמונות בשורה.
Vertical separation – כמה פיקסלים יהיו המרווח בין תמונות בטור.

אם ה-strip ממש גרוע, ז”א שכל תמונה ממוקמת בגובה שונה, אין ברירה, אלא לחתוך כל פעם תמונה אחת (אבל חשוב מאוד להקפיד שכולן תהיינה באותו אורך ובאותו רוחב) ולחבר אותן יחד במסך עריכת sprite.

בדוגמא הזו בחרתי 4 תמונות, כאשר הרוחב של כל אחת הוא 26 פיקסלים והגובה נשאר 32.

strip edit

לאחר לחיצה על ok יתקבל מסך Sprite Editor שבו עדיין ניתן לערוך את התמונות.

show preview

שימו לב שע”י סימון V בשדה Show Preview ניתן לראות איך תראה הדמות בתנועה. שדה speed במסך הזה מיועד רק עבור התצוגה ואינו המהירות האמיתית של הדמות, אותה יש לקבוע בעריכה של האוביקט.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. יעל חקשוריאן

    מסתבר שהקישור השתנה – עדכנתי בפוסט את הקישור החדש. ולגבי התמונות לאחר הורדת התוכנה המעודכנת – גם זה השתנה והיום באמת אין את קבצי התמונות שניתן היה להוריד עם התוכנה.

  2. איציק

    אני מנסה להגיע ל Resources אבל הדף איננו נמצא. נראה כי לא ניתן למצוא תמונות לאחר הורדת התוכנה. האם חלו שינויים ?

כתיבת תגובה