You are currently viewing משחקים למנהלים

משחקים למנהלים

במסגרת העבודה שלי, הייתי צריכה להכין מצגת למנהלים. המצגת היתה צריכה להציג את הפרויקטים, הקשיים והמצבים איתם אני צריכה להתמודד וכו’. כמובן שהיתה לי אפשרת להכין מצגת רגילה, שקפים, bullets בלה בלה בלה, אבל אני העדפתי משחק.

הרעיון  היה ליצור משחק שמשלב בין מונופול לסולמות וחבלים (או סולמות ונחשים, למי שמכיר את המשחק בשם זה). חשבתי לפתח משחק, שידמה ניהול פרויקט, כך שהשחקן יתמודד עם בעיות שמנהל הפרויקט נאלץ להתמודד איתן ויצטרך להחליט בעצמו אלו פעולות לבצע וכך בעצם יחווה את החוויה של ניהול פרויקט באגף.

אז מה עשיתי?

את המשחק פיתחתי באמצעות Game Maker, קודם כל יצרתי לוח שבו מסלול עם אירועים, משימות והפתעות. בתחילת המסלול, מוצבות שתי דמויות (אחת עבור כל מנהל פרויקט), עבור שני שחקנים (כמובן שניתן ליצור גם 4 דמויות עבור 4 שחקנים).

כך נראה המסך בתחילת המשחק. שתי הדמויות נמצאות במשבצת הראשונה. אפשר להזיז אותן עם מקשי החצים ואפשר גם ל”הקפיץ” אותן למשבצת שלוחצים עליה:

managers game

מטרת המשחק – להגיע ראשון לנקודת הסיום (כלומר לסיים פרויקט בהצלחה).

איך מתקדמים על הלוח? כל אחד זורק בתורו את הקוביות (לחיצה על אייקון הקוביות מגרילה מספר אקראי של הקוביות), השחקן שזרק את הקוביות מתקדם עם הדמות שלו על גבי הלוח מספר צעדים לפי המספר שעלה בקוביות.

יש כמה סוגי משבצות על הלוח: משימה, הפתעה ואירוע.

במרכז הלוח יש חפיסת קלפי הפתעה, 2 חפיסות של קלפי משימות (אחת עבור כל מנהל פרויקט, כדי להתאים את המשימות לסוג הפרויקט, כל מנהל צריך לקחת משימה לפי הפרויקט שלו) וקוביות (במשחק זה המשימות מוצגות באייקון סימן שאלה [?] שצבעו מותאם לצבע הדמות).

שחקן שמגיע למשבצת של משימה צריך לקחת משימה מחפיסת המשימות שלו ולבצע מהלך לפי המשימה שהוטלה עליו. מהלך כזה יכול לגרום לשחקן לחזור אחורה בלוח או להתקדם תוך דילוג על משבצות אחרות. אם השחקן הגיע למשבצת שכתוב עליה “המתן תור”, מדלגים עליו בסיבוב הבא. אם מדובר בשני שחקנים, השחקן השני משחק שני סיבובים ברציפות.

כך נראה הלוח לאחר שליפה של קלף משימה:

managers game

למשחק הזה הוספתי כל מיני פיצ’רים שקשורים לפרויקטים ולתנאי העבודה, ואפשר לשנות או להוסיף אחרים.

managers game

אחד מהם הוא בחירה של אמצעי הגעה ממקום למקום בתוך העיר תל-אביב, וזה כיוון שבמסגרת הפרויקט שלי אני נאלצת לעבור בין המבנים השונים של העירייה בעיר, לזה הוספתי תקציב שמושפע מהמהלכים והבחירות שהשחקן מבצע. למשל, קנייה של שרת, במקום להמתין תור תעלה לו סכום מוגדר של כסף. אם לא נשאר לו כסף הוא יאלץ להמתין תור.

בחירה של אמצעי תחבורה תתבצע ע”י לחיצה על אחד מהאייקונים, כאשר לכל בחירה תהיה השפעה אחרת על המשחק.

managers game

בקלפי ההפתעות הוספתי גם הפתעות שיוצרות בעיות, למשל, יום גיבוש, שכשלעצמו הוא דבר חיובי, אבל מעכב את הפרויקט ביום נוסף, או את התקדמות השחקן בתור אחד. המשחק צריך לכלול אירועים מצחיקים, קפיצות קדימה ואחורה בלוח וגם לשקף את המצבים שקורים באמת, כדי להיות אמין ובסופו של משחק לגרום לשחקן להבין את הבעיות, הקשיים והמשימות שעומדות בפני מנהל פרויקט.

כדאי להוסיף פונקצית random לשליפת הקלפים, ולבטל את האופציה להשתמש בקלף שכבר נשלף פעם אחת.

כדי להציג בכל משחק לוח חדש, שהמשבצות, האירועים והמשימות בו יופיעו באופן שונה בכל פעם, אפשר להשתמש ב Test Chance, (פעולה שמורה ב-Game Maker) .

זהו, עכשיו מה שנשאר לעשות, לתת לכל מנהל עכבר ולהתחיל לשחק.

המשחק שדוגמאות ממנו מופיעות כאן הותאם לזמן מוגבל לשני שחקנים ולקהל צופים, כדי ליצור משחקיות גבוהה, צריך ליצור יותר משבצות, יותר משימות והפתעות ולהגדיל את מספר השחקנים ל-4.

כתיבת תגובה