GameIs בכנס CONTECH 2010

ביום שלישי ה-9/11 התקיים הכנס השנתי של GameIS, הפוסט הזה יסכם את החוויות שלי מהיום הזה (ותודה לניוזגיק שנתנו לי כרטיס במתנה).

משחקים ודוכנים

מי הציג בכנס? הדוכן הפופולארי ביותר היה של playfulshark, החברה’ האלו פיתחו הרבה משחקים, להרבה חברות והם מומחים בלפתח משחק לפי דרישת הלקוח. דניגמן הציג לי את  – R.O.O.M, המשחק הזה פותח ב-5 שעות בלבד במסגרת אירוע אחר. משחק מקסים, תמשיכו לפתח אותו. מהדוכן הזה דאגו למוזיקה טובה כל היום, בין לבין התראיינו לערוץ 10, והשתתפו בחלק מההרצאות והפאנלים. אה, כן וגם קיבלתי מגנט למקרר 🙂 כל הכבוד!

בדוכן של שידוני הציגו דוגמאות של בובות הבד שנוצרו בעבודת יד לפי דמויות שהילדים ציירו באמצעות התוכנה. אם תרצו בובה כזו זה יעלה לכם 80$, קצת יקר לדעתי, אבל מדובר בעבודת יד שמותאמת בדיוק לציור של הילד.

GAME DEV LTD, הוקמה ע”י אלעד כהן, ומתמחה בפיתוח משחקים, אפליקציות בפייסבוק ואבטחה של משחקים. הדוכן עצמו לא היה מרשים במיוחד, בהשוואה לחברות האחרות אבל אחרי הכנס נכנסתי לאתר שלהם ואני חייבת להגיד – מהאתר התרשמתי. הם מפתחים כמעט כל משחק, ומה שמייחד אותם מחברות משחקים אחרות זה ההתמחות באבטחת מידע למשחקים ואתרי משחקים.

בין החברות שהציגו בכנס, שאינן חברות משחקים היתה Touchoo, זוהי הוצאת ספרים, המפרסמת ספרים לילדים על-גבי מסכי מגע (כרגע אייפון ואייפד). קריאה בספרים שלTouchoo מעודדת התערבות של הילד בסיפור, ומוסיפה לחווית הקריאה המסורתית אלמנטים של משחק ואינטראקציה עם הדמויות. אני דיפדפתי בגירסה האלקטרונית לאצבעונית, Thumbelina, של אנדרסן ונהניתי מאוד. צפו בסרטון שלהם להתרשם מהחוויה.

בין הדוכנים פגשתי את עידו טל, בחור צעיר לפני צבא שכבר הספיק לפתח כמה משחקים ולייסד את We Create Stuff (!) אין ספק שהבחור כישרוני, אתם תשמעו עליו עוד הרבה. עידו זכה בתחרות של GameIS ב-2008 על פיתוח המשחק Flash Portal וגם השנה התמודד וזכה בתחרות בקטגוריה של משחקים מסחריים עם המשחק Echoes.

Echoes הוא שילוב של Real Time Strategy  ו-Third Person Shooter מאוד מושקע, בהחלט מגיע לו הפרס.

Echoes

הרצאות ופאנלים

במהלך היום התקיימו הרבה הרצאות ופאנלים בתחום משחקי מחשב, אני אסקר כאן שניים מהפאנלים.

בפאנל של עולמות ורטואלים לילדים, היו נציגים של Ekoloko, Mogobi, Shidonni ו-Tweegee. היו לי כנראה צפיות גדולות מהפאנל הזה, כי די התאכזבתי. כל הנציגים דיברו על החשיבות של תכנים וגלישה בטוחה בעולם הוירטואלי לילדים, לא שמעתי שום דבר חדש.

אני התרשמתי שרק לאקולוקו ומוגבי יש באמת עולם תוכן עשיר ושונה ממה שאנחנו מכירים.
בעולם הורטואלי של אקולוקו, שבו יש נושא ראשי שהוא הסביבה והוא כולל פעילויות רבות, הילדים יכולים לבחור להעמיק את המעורבות שלהם בעולם ולהפוך לחלוצים ולקבל עליהם אחריות, מעין הקבלה להתפתחות בעולם האמיתי.

מוגובי, שזכה השנה בתחרות GameIS Awards בקטגוריה של עולמות וירטואלים, כולל סיפור תוכן מעולם דימיוני שמתעדכן כל הזמן וכולל תחרויות ופרסים.

לדעתי אפשר לסכם את הפאנל הזה בשורה אחת – בלי עולם תוכן מעניין ומתעדכן, הילדים לא ישארו בעולם הוירטואלי, אבל אנחנו כבר יודעים את זה, התוכן הוא המלך.

פאנל נוסף Games and the State of Israel דן בדרכים לקדם את תעשיית המשחקים בארץ, ובדרכים לגייס כספים מהמדינה עבור פיתוח משחקים.
את הפאנל ניהל זיו קיטרו – סופר, עיתונאי ומפתח משחקים, והשתתפו בו: אליוט אדמס, מנהל מדיה דיגיטלית מלואיזיאנה, אפרת פניגסון – מנהלת פיתוח עסקי בתחום הניו-מדיה, אלעד קפלן – עיתונאי נענע 10 ורשת ב’, ושמואל בכינסקי – מנכ”ל Imba Games.
ההצעה הפרקטית ביותר הגיעה מאפרת פניגסון שהציעה למפתחים לא לחכות לסכום כסף שיגיע ואז להתחיל לפתח, אלא להתחיל לעבוד על פרויקט, לגייס כספים כמה שאפשר באופן עצמאי, לדחוף ולקדם את הפרויקט, כי רק אז תהיה נכונות מצד משקיעים להשקיע בפרויקט.
המסקנה, עתיד תעשיית המשחקים בארץ תלוי בעיקר במפתחים עצמם. תשקיעו – תקבלו תמיכה, לא תשקיעו – לא תקבלו תמיכה (מצד המדינה או מצד שקיעים פרטיים). ההשקעה יכולה וצריכה להתבטא גם בקידום המודעות לתעשיית פיתוח משחקים בארץ, בחינוך בתחום פיתוח משחקי מחשב ובארגון כנסים כמו GameIS.

GameIS Awards

ונעבור לחלק המרכזי של כנס GameIS והוא אירועי הערב, ביניהם תחרות GameIS Awards.

השוס של הערב והיום היה טקס חלוקת פרסים ליוצרי משחקים בארץ, הרבה חברות ומפתחי משחקים עצמאיים התמודדו בשמונה קטגוריות שונות.
מי אמר שאין תעשיית משחקים בארץ?

זוכרים את Rope Racket של איתי קרן? איתי זכה בקטגוריה של משחקים סלולרים. כל הכבוד איתי, ובהצלחה גם בתחרות Independent Games Festival, מחזיקים לך אצבעות!
בהמשך הערב היו עוד כמה אירועים מעניינים, למשל פיתוח משחק ב-5 שעות (קצת פחות) שהתבסס על סיעור מוחות שנעשה בשיתוף הקהל ותחרות Elevator Pitch. כל הערב היו הרצאות וסדנאות בנושא פיתוח משחקים, אבל מחוץ לאולמות התקיים אירוע חשוב לא פחות והוא ההתמנגלות (mingle).

היה יום ארוך, אבל מהנה מאוד, מאורגן ומתוקתק. כבר מחכה לכנס בשנה הבאה.

רוצים לקרוא עוד על אירועי היום ולראות תמונות? היכנסו לאתר GameIs Awards.

כתיבת תגובה