You are currently viewing מחקרים: משחקי מחשב משפרים מיומנויות

מחקרים: משחקי מחשב משפרים מיומנויות

כמה מחקרים שהתפרסמו בשנה האחרונה מציינים מספר כישורים ויתרונות שרוכשים גיימרים בזכות משחקי מחשב. עודד, לבקשתך, אני כותבת עליהם פה 🙂

שיפור ראיה של עין עצלה

המחקר שנערך על ידי ד”ר רוג ‘ר לי, אופטומטריסט מחקר בבית הספר לאופטומטריה והלן ויליס מהמכון למדעי המוח באוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה מגלה כי משחקי מחשב יכולים לשפר את הראייה של מבוגרים עם עין עצלה, או לקות ראיה. משתתפי המחקר חוו שיפור מסוים בראיה לאחר ששיחקו כ- 40 שעות במשחקי מחשב.

eye chart

המחקר נערך על 20 נבדקים עם עין עצלה, בגילאים 20-60. ע”י של כיסוי “העין הטובה” ברטיה ובדיקת ביצועים אחרי כל 10 שעות של משחק. קבוצת הנחקרים נחלקה לשניים, 10 משתתפים שיחקו משחקי פעולה במשך שעתיים בכל פעם, במשך חודש אחד (סה”כ 40 שעות). בקבוצה השנייה היו 3 משתתפים ששיחקו משחקים שאינם מוגדרים כמשחקי פעולה פעולה במשך אותן זמן.

הבדיקה של שתי הקבוצות האלו הניבה גידול של 30 אחוזים בראייה, (שיפור ממוצע של 1.5 שורות תרשים האותיות של אופטומטריסטים). המעניין ביותר הוא העובדה שמשחק במשך 40 שעות בחודש אחד היה שווה ערך ל 120 שעות של טיפול רגיל, ששיפר את הראייה רק בשורה אחת של תרשים האותיות.

כדי להיות בטוחים שהתוצאות התבססו על עצם המשחק ולא משום שהנבדקים כיסו ברטייה את עיניהם, החוקרים ערכו ניסוי השלישי. שבעה נבדקים כיסו את העין “עין הטובה” ובמשך 20 שעות ביצעו פעולות רגילות כמו צפייה בטלוויזיה, קריאת ספר וגלישה באינטרנט. לאחר 20 שעות בוצעה בדיקה ולא היה שיפור במבחנים החזותיים. 7 הנבדקים האלו קיבלו לאחר מכן עוד 40 שעות של משחקי מחשב והבדיקה והראתה את אותה רמת שיפור שנמצאה אצל יתר המשתתפים במחקר.

תורגם מתקציר שהתפרסם באתר Gametrailers.com, המחקר התפרסם גם באתר N4G בספטמבר 2010.

משחקי פעולה משפרים קבלת ההחלטות

המחלקה למדעי המוח מאוניברסיטת רוצ’סטר, פרסמה מחקר לפיו משחקי פעולה משפרים הסקת מסקנות וקבלת החלטות במהירות. הממצאים פורסמו ב-14 בספטמבר 2010 בכתב העת Current Biology.

החוקרים בדקו עשרות נבדקים בגילאי 18-25 שאינם גיימרים. הם חילקו אותם לשתי קבוצות. קבוצה אחת שיחקה 50 שעות של במשחקי  פעולה (Call of Duty 2  ו – Unreal Tournament), והקבוצה השנייה שיחקה 50 שעות במשחק אסטרטגיה (The Sims 2).

לפי ממצאי המחקר השחקנים ששיחקו במשחקי פעולה הסיקו מסקנות נכונות ב-25% יותר מקבוצת השחקנים ששיחקו במשחקי אסטרטגיה. שחקנים אלו עוברים תהליך שנקרא היסק הסתברותי, הם נדרשים לאסוף חלקי מידע קולי או חזותי וזה מה שעוזר להם להסיק מסקנות ולבצע משימות במשחק.

מידע נוסף על המחקר ניתן לקרוא באתר אוניברסיטת רוצ’סטר.

שליטה בחלומות

המחקר הכי מעניין מבחינתי הוא זה שבדק התנהגות של גיימרים בחלום ושליטה על התנהגות בחלום.
המחקר נערך ע”י ג’יין גקנבאך, פסיכולוגית מאוניברסיטת גרנט מקיואן בקנדה, שטוענת כי גיימרים שולטים בחלומות שלהם כפי שהם שולטים בסביבת המשחק.
לפי המחקר גיימרים אינם חולמים חלומות יותר אלימים מאחרים, אבל כאשר הם מותקפים בחלום, הם משיבים בהתקפה. החלום נתפס מבחינתם כמשחק ולא כסיוט.

ממצאי המחקר התפרסמו באתר Live Science ב-25 במאי 2010.

עכשיו יש לכם עוד כמה סיבות טובות לשחק לפני שתלכו לישון.

0 0 הצבעות
דירוג הפוסט
רישום מנוי להודעות
להודיע על
guest

0 תגובות
משוב מוטמע
צפייה בכל התגובות