יצירת משחק בסיסי ב-Game Maker חלק 2

כמו שהבטחתי הפוסט הזה הוא חלק 2 של יצירת משחק בסיסי ב-Game Maker.

בפוסט הקודם, הסברתי איך ליצור sprit-ים, ואת הדמות הראשית, כולל שליטה על תנועות הדמות באמצעות מקשי החצים.

ועכשיו – התנגשות עם דמות אויב.

מה צריך בשביל ליצור התנגשות עם דמות אויב? דמות אויב, מן הסתם (ואותה יצרנו כבר בחלק הראשון), הגדרת חיים (כדי שנוכל להוריד 1 חיים בכל התנגשות) ואירוע התנגשות.

הגדרת חיים

את החיים נגדיר באוביקט מנהל באירוע של התחלת המשחק (game start).

לאירוע זה נוסיף פעולה של הצגת החיים. פעולה זו נמצאת בלשונית score. בחלון האפשרויות של score caption נבחר הצגת החיים, בשלב זה אין לנו ניקוד ובריאות ולכן איו צורך להציג אותם.

score

אוביקט מנהל לא צריך ייצוג גרפי ולכן לא יהיה לו sprite.

ל-Game Maker יש אירוע עבור מצב שבו אין יותר חיים, גם הוא נמצא באירועים תחת הקטגוריה other ונקרא no more lives. אם לא נגדיר מה קורה כשאין יותר החיים, החיים ימשיכו לרדת ב-1 בכל פעם שיתרחש אירוע התנגשות אפילו מתחת לאפס.
אנחנו לא רוצים שמצב כזה יקרה, לכן נוסיף לאוביקט מנהל אירוע no more lives ונשייך לו פעולה של סוף המשחק End Game שנמצא בלשונית main2.

כך יראה האוביקט ובו הגדרת החיים:

manager object

חשוב לזכור – להוסיף את האוביקט המנהל לחדר, אחרת האירועים והפעולות שבו לא יבוצעו.

הוספת אירוע התנגשות

עכשיו שיש לנו חיים אפשר להוסיף את אירוע ההתנגשות לדמות הראשית (למרות שעקרונית ניתן להוסיף את אירוע ההתנגשות גם לדמות האויב). אירוע ההתנגשות

לאירוע זה נוסיף את הפעולות הבאות:

1. הקפצה של הדמות הראשית לנקודת ההתחלה

2. השמעת סאונד, ביחרו את הסאונד שהגדרתם עבור ההתנגשות

3. הורדה של החיים ב-1. שימו לב, יש לסמן V בשדה Relative, אחרת ערך החיים יוגדר מחדש ל-1, במקום להוריד מכמות החיים 1.

כך יראה המסך של הדמות הראשית באירוע ההתנגשות:

collision

הגדרת תנועה לדמות האויב

דמות האויב במשחק, צריכה לנוע בכוחות עצמה, ללא קשר למה שעושה השחקן.

נוסיף לדמות האויב אירוע יצירה (create) ובו פעולה של תנועה. כדי שהדמות תנוע בכל הפעלה של המשחק לכיוון אחר, נגדיר בפעולה Move Fixed את כל הכיוונים (אופקי ואנכי) ומהירות שתהיה גבוהה יותר מהמהירות שהגדרנו לדמות הראשית.

אירוע נוסף שנגדיר לדמות האויב הוא outside room, ע”מ להחזיר את האוביקט לחדר מצידו השני, כל פעם שהוא יוצא מהחדר.

כעת הוסיפו את אוביקט האויב לחדר וגם את אוביקט מנהל.
הריצו את המשחק, והניעו את הדמות הראשית לכיוון האויב ע”מ ליצור התנגשות. אם החיים ירדו ב-1, הדמות קפצה לנקודת ההתחלה וגם נשמע הסאונד המתאים, סימן שעשיתם את זה נכון.

בפוסט הבא – הוספת בונוסים וניקוד.

כתיבת תגובה