14th ספט2011

איך תיצרו משחק מחשב בעצמכם – חלק 3

by יעל חקשוריאן

הפוסט הזה הוא המשך למדריך איך תיצרו משחק מחשב בעצמכם. בפוסט הקודם הכרנו את סרגלי הכלים והספריות הקיימות בכל משחק.

בפוסט זה ניצור חדר ונכיר את המאפיינים של חדר – Game Maker.

יצירת חדר

פתחו את תוכנת Game Maker ובסרגל הכלים לחצו על אייקון יצירת חדר (Create a Room). create a room

כעת יפתח חלון מאפייני החדר שיצרתם – room properties עם הלשוניות הבאות:

הלשוניות שמופיעות החלון המאפיינים הן:

objects – עבור ניהול האובייקטים בחדר

settings – עבור הגדרות מאפייני החדר, כמו רוחב וגובה החדר/מסך

tiles – עבור ניהול אריחים בחדר (על כך אכתוב פוסט נפרד)

backgrounds – עבור הגדרות לתמונת רקע או צבע רקע לחדר

views – עבור הגדרת מראות (מצלמות) בחדר

 שינוי צבע רקע לחדר

עברו ללשונית background ולחצו על תיבת הצבע (ברירת המחדל היא אפור)

background color

יפתח חלון צבעים ממנו תוכלו לבחור כל צבע אחר עבור הרקע (אני בחרתי ירוק):

background color table

שינוי גודל החדר

עברו ללשונית setting

שנו את רוחב החדר – width ל- 500

שנו את גובה החדר – hieght ל- 500

לסיום לחצו על סימן ה- V הירוק בקצה השמאלי העליון לשמירה וסגירה של החלון:

room settings

הרצה של המשחק

כדי לראות איך החדר נראה, לחצו על אייקון run בסרגל הכלים – run

המתינו מעט לפתיחת המשחק (שכולל בשלב זה רק חדר), ברקע תראו את הלוגו של התוכנה ואז יפתח החלון:

room

שמירת הקובץ

שמרו את הקובץ, כדי שנמשיך לעבוד עליו בפוסט הבא.

איך שומרים?  לחצו על אייקון save בסרגל הכלים 

יפתח חלון לקביעת שם ומיקום הקובץ. בחרו את המקום לשמירת הקובץ, אפשר על שולחן העבודה ותנו שם לקובץ. אני נתתי את השם my first game התוכנה תתן לקובץ את הסיומת המתאימה של game maker:

save gameלחצו על save לסיום.

שימו לב שברשימת הספריות, תחת הספרייה Rooms מופיע כעת קובץ בשם room0. בפוסט הבא נשנה את השם ומאפיינים נוספים.

על שולחן העבודה תוכלו לראות את הקובץ ששמרתם – נראה כך:

saved game

 

 

21 Responses to “איך תיצרו משחק מחשב בעצמכם – חלק 3”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *