יצירת נתיב (path) ב-Game Maker

נתחיל בהסבר קצר מה זה נתיב ומתי נשתמש בו.

נתיב – path הוא מסלול שיש לו נקודת התחלה ונקודת סיום. באמצע יכולות להיות נקודות נוספות. כאשר אנחנו מגדירים עבור נתיב עבור אובייקט מסוים, הוא יעבור בכל הנקודות של הנתיב לפי הסדר שנקבע. במילים אחרות, נתיבים מאפשרים למופעים לזוז בנתיב שהגדרנו מראש.

מתי כדאי להשתמש בנתיב?

כאשר רוצים להגדיר מראש את המסלול שאובייקט יעבור. לדוגמא, אם אנחנו יוצרים משחק של סולמות וחבלים, כאשר דמות מסוימת מגיעה לנקודת הקצה העליונה של חבל היא תרד במסלול מוגדר מראש למטה. דוגמא נוספת היא כאשר נרצה לקבוע מסלול קבוע לחייל השומר על מגדל. אם אנחנו לא רוצים שהתנועה שלו תהיה מצד ימין לשמאל וחזרה, נוכל להגדיר לו מסלול יותר מפורט.

בסרטון הבא מדריך קצר להוספה של נתיב ושיוכו לדמות.
במסך הראשי 2 דמויות, אחת עבור השחקן ודמות של שלד שתפקידה לשמור על תיבות האוצר. לשלד יש מסלול קבוע שעובר על כל הפתחים שמהם ניתן להגיע לאוצר.
מטרת השחקן בשלב זה לקחת את כל התיבות מבלי להתנגש עם דמות השלד.

 [youtube width="600" height="365" video_id="z4jCnXpc65Q"]

עוד כמה דברים שכדאי לדעת לגבי נתיבים:

הגדרת נתיב

לכל נקודת מפנה בנתיב יש x, y ומהירות

מהירות 100 = המהירות המקורית של מופע האובייקט.

המהירות תשתנה בהדרגה מנקודה לנקודה (אם יש ביניהן שינוי של ערך המהירות)

 איך מוסיפים או מוחקים נקודות בנתיב?

לחיצה על עכבר ימני למחוק נקודה

לחיצה על עכבר שמאלי להוסיף נקודה

הריבוע הירוק מציין נקודת התחלה, עיגול אדום מציין נקודה פעילה, עיגול כחול מציין כל נקודה אחרת.

 סוגי קווים

ניתן ליצור קוים ישרים או עגולים

ניתן ליצור נתיב פתוח או סגור

 

שיוך נתיב לאובייקט

כדי לשייך נתיב לאובייקט הגדירו אירוע ופעולה עבור הפעלת הנתיב ועדכנו את המאפיינים הבאים:

Path – איזה נתיב לשייך לאובייקט

Speed – מהירות שלילית = מנקודת הסוף להתחלה, מהירות חיובית = מנקודת ההתחלה לסוף

אם נבחר בשדה at end את האפשרות reverse האובייקט ינוע בנתיב מנקודת הסיום להתחלה בחזרה.

Absolute = האובייקט יתחיל לנוע במסלול בדיוק מהמיקום שנקבע בנתיב (גם אם הוא ממוקם בחדר במקום אחר).

 

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *