הוראת פיתוח משחקי מחשב ולמידה משמעותית

המתווה מבוסס על תכנית לימודים ייחודית שפותחה על-ידי, ושיושמה בפועל במשך 8 שנים בכיתה ח’ בחטיבת ביניים בראשון לציון. המתווה מתייחס לשנת לימודים אחת במהלכה נלמדים שני שיעורים רצופים בשבוע למשך כ-30 מפגשים ובסך-הכל 60 שעות שבועיות.

הוראה בכיתה

כמפתחי משחקים תלמידים צריכים להכיר את השלבים בפיתוח משחק, את התפקידים השונים של השותפים בפיתוח, להבין את המאפיינים הייחודיים של מערכות משחקי מחשב והקשרים בין השחקנים למשחק ובין שחקנים לשחקנים אחרים. תהליך פיתוח המשחק על-ידי התלמידים יתנהל כלמידה מבוססת פרויקט (PBL) והמשחק עצמו יהיה תוצר של למידה משמעותית וחווייתית.

תוצרי ההשתלמות “בין למידה משחקית ללמידה פרויקטנטית – למידה בדרך החקר בתחומי הדעת”  למורי יסודי בפסג”ה הרצליה. 
מטרת ההשתלמות לשלב כלים ממדיות שונות ומשחקים, לשתף חוויות, להתנסות בפיתוח משחק, להעלות תוצרים לסביבה משותפת ולקבל משוב מהמרצה ומעמיתים ללמידה.

פעילויות אינטראקטיביות מותאמות אישית

סקירה של כלים דיגיטליים ליצירת משחקים מבוססי מיקום. 

Treasure-HIT – משחק מבוסס מיקום בסגנון “חפש את המטמון”. 
Goosechase – משחק מבוסס משימות. ניתן להשתמש במשימות מתוך מאגר המשימות או ליצור משימות חדשות.

סקירה של כנס תקשוב מחוז תל אביב של משרד החינוך, שהתקיים ב-6 באפריל 2014 במרכז נא לגעת ביפו בשיתוף מינהל החינוך, התרבות והספורט בעיריית תל אביב. הכנס התקיים בסימן “במרחק נגיעה – חדשנות, תקשוב, מנהיגות”.
בכנס הוצגו פעילויות פדגוגיות חדשניות המשלבות תקשוב בחינוך וכללו הרצאות של מומחים בתחום החינוך מהעולם.

Danesfield הוא בית ספר יסודי באנגליה העושה שימוש רב בגיימיפיקציה ופיתוח משחקים בתוכנות minecraft ו-Kodu*

בבית הספר Danesfield שבאנגליה ביקרתי בינואר 2018, בסיקור אתמקד בעיקר בהתרשמויות שלי מהפעילות מבוססות פיתוח משחקים ומשחוק שהתקיימו בבית הספר.