משחקים פדגוגיים ומשחקים רציניים, פעילויות דיגיטליות

משחקים אינטראקטיביים לכיתות הנמוכות ויסודי

המשחקים והפעילויות האינטראקטיביות כוללות משוב אוטומטי המאפשר לשחק באופן עצמאי. 

words game
משחקי מילים לתרגול אנגלית
עונות השנה
משחק עונות השנה
matching words
משחק מילים כרטיסיות באנגלית
Potion - משחק משימות אינטראקטיבי

פעילות אינטראקטיבית מאתגרת את הלומדים ועוזרת להם להיות מרוכזים בתוכן. פעילות כזו יכולה לשלב אמצעי מדיה מגוונים כמו צפייה בסרטון או האזנה לפודקאסט וביצוע משימות בעת ביצוע הפעילות או לאחריה. הפעילות מתאימה ללמידה בקבוצות או ללמידה עצמאית בקצב אישי, כחזרה על חומר או כלמידת חקר. קבלת משוב מיידי מאפשרת ללומדים לדעת בכל שלב מה מצבם, למידה מטעויות ומעניקה ביטחון בלמידה.

משחק ללימוד צרפתית

המשחק Escargot שהייתי חלק מצוות הפיתוח שלו מבוסס על זיהוי קולי. המטרה היתה ליצור משחק מהנה והומוריסטי עבור קהל יעד צעיר ומבוגר כאחד, ללא ידע מוקדם בצרפתית כלל.
השחקן חייב לנהל שיחה עם הדמויות במשחק על מנת להתקדם, כדי להתמקד באחד מהאתגרים של ההאקתון – דיבור, לכן במשחק השחקן צריך לדבר ולהגות מילים בצרפתית ורק אם הוא מבטא את המילה נכון – הוא מתקדם במשחק.

תכנון ועיצוב קלפי המשחק

אשת לפידות מבוסס על הפסוק: “וּדְבוֹרָה אִשָּׁה נְבִיאָה, אֵשֶׁת לַפִּידוֹת–הִיא שֹׁפְטָה אֶת-יִשְׂרָאֵל, בָּעֵת הַהִיא.” (שופטים ד, ד)

המשחק מיועד לכל המשפחה (גילאי 9 ומעלה) ומשלב תחרותיות והנאה תוך כדי היכרות עם דמויות נשיות המופיעות בתנ”ך. את המשחק פיתחתי עם נמרוד דוויק  וחמדה פדרמן במסגרת האקתון עושים תנ”ך אחרת. 

השלבים בפיתוח יחידת לימוד: הסבר לגבי הפעילות, הקניה, מטלת ביצוע אישי, מטלת ביצוע -ניתוח ומטלת בחירה.

לצפייה בסרטון הדרכה ליצירת יחידת לימוד דיגיטלית באמצעות תוכנת Thinglink

managers game

מטרת המשחק להציג תהליך של ניהול פרויקט והתמודדות עם דילמות שעומדות בפני מנהל פיתוח פרויקטים דיגיטליים. הוצג במסגרת אירוע למנהלים באגף מחשוב בעיריית תל אביב. 

המשחק פותח בתוכנת Game Maker

למידה מבוססת מיקום באמצעות Google Maps. סיור בעקבות יוסף חיים ברנר.

לקריאת מדריך ליצירת שכבות מידע במפה – google maps

משחוק - שימוש במאפיינים משחקיים בכיתה

שימוש בתוכנת Kahoot ליצור חידון, המבוסס על שאלות רב ברירה (מבחן אמריקאי) מתוזמנות. המשחק עצמו מתבצע באמצעות טאבלטים או טלפונים ניידים.

למשחק יש את כל המאפיינים של גיימיפיקציה בכיתה: השתתפות של כל התלמידים, תחרות, ניקוד, הנעה לפעולה, למידה חווייתית.

מחפשים דרך מעניינת ויצירתית לחזור עם התלמידים על החומר? ניסיתם משחק?

את המשחק מי רוצה להיות מיליונר כולם מכירים, נכון? את המבנה של מבחן אמריקאי גם כולם מכירים. אז למה לא לחבר בין השניים? במקום שאלות במבחן – שאלות במשחק מי רוצה להיות מליונר.

ClassDojo הוא כלי דיגיטלי המאפשר יצירת קהילת לומדת המשתפת בין המורים התלמידים וההורים את מה שנלמד בכיתה באמצעות תמונות, סרטונים והודעות.

אחד מהמאפיינים הבולטים של ClassDojo הוא שימוש בגיימיפיקציה (משחוק) ליצירת שינוי התנהגות ועידוד פעילות.