חדרי בריחה דיגיטליים פדגוגיים - מחקר עמדות מורים
במשחקים מסוג חדרי בריחה, השחקנים נעולים פיזית בחדר וחייבים לעבוד יחד כדי לפתור חידות ואתגרים על מנת לברוח מהחדר בתוך מסגרת זמן מוגדרת.
חדרי בריחה דיגיטליים פדגוגיים הם משחקי בריחה המשלבים למידה מבוססת משחק דיגיטלי (DGBL).
גם במשחקים הדיגיטליים השחקנים צריכים לפתור חידות ולבצע משימות דיגיטליות כדי להתקדם במשחק לעבר המטרה.
משחק בריחה דיגיטלי כולל את המרכיבים הבאים: סיפור המשחק, זרימת המשחק (חווית המשחק), חידות וממשקים דיגיטליים.
Teachers' Perceptions about Digital Escape Games
Escape room games are interactive experiences where players are physically locked in a room and must collaborate to solve puzzles and challenges to escape within a set time limit.
Pedagogical digital escape rooms blend digital game-based learning (DGBL) with the escape room format. In these digital versions, players also tackle puzzles and complete digital tasks to advance towards the game’s goal.
A digital escape game comprises the following elements: the storyline, the game flow (the overall gaming experience), puzzles, and digital interfaces.
למשחקי בריחה פדגוגיים דיגיטליים יש מטרות פדגוגיות ומטרות משחקיות.
המטרות הפדגוגיות מגדירות מה התוצר הרצוי של תהליך הלמידה (למשל, ידע ומיומנויות שירכשו).
המטרות המשחקיות מגדירות מה נדרש לבצע כדי לנצח במשחק (למשל, ביצוע פעילות כלשהי בזמן מוגבל).
בשנים האחרונות הפכו חדרי בריחה דיגיטליים לפעילות נפוצה גם כחלק מהוראה ולמידה מרחוק כאסטרטגיה של למידה חדשנית משלבת טכנולוגיה.
יתרונות חדר בריחה דיגיטלי:
קבוצות גדולות של תלמידים יכולות לשחק במקביל
מצריך מעט משאבים פיזיים מצד המורה ואפשרות למשחק חוזר ללא עלויות נוספות
מאפשר לשחק בלמידה מרחוק ולמידה א-סינכרונית
להתנסות והתרשמות מחדרי בריחה דיגיטליים פדגוגיים לחצו כאן.
לרישום השתתפות במחקר בנושא עמדות מורים לגבי שילוב חדרי בריחה דיגיטליים בהוראה לחצו כאן.
Pedagogical digital escape games aim to achieve both educational and gaming objectives. The educational objectives specify the desired learning outcomes (e.g., knowledge and skills to be acquired), while the gaming objectives outline the tasks needed to win the game (e.g., completing an activity within a limited timeframe).
In recent years, digital escape rooms have gained popularity as a tool for remote teaching and learning, serving as an innovative strategy that integrates technology.
Benefits of digital escape rooms include:
– Large groups of students can participate simultaneously.
– Requires minimal physical resources from the teacher and allows for repeated use without additional costs.
– Enables participation in remote and asynchronous learning environments.
For an experience and an overview of pedagogical digital escape rooms, click here (Hebrew).
צפו בסרטון להתרשם ממשחק בריחה דיגיטלי פדגוגי.