חדרי בריחה דיגיטליים פדגוגיים - מחקר עמדות מורים

במשחקים מסוג חדרי בריחה, השחקנים נעולים פיזית בחדר וחייבים לעבוד יחד כדי לפתור חידות ואתגרים על מנת לברוח מהחדר בתוך מסגרת זמן מוגדרת.
חדרי בריחה דיגיטליים פדגוגיים הם משחקי בריחה המשלבים למידה מבוססת משחק דיגיטלי (DGBL).
 גם במשחקים הדיגיטליים השחקנים צריכים לפתור חידות ולבצע משימות דיגיטליות כדי להתקדם במשחק לעבר המטרה. 

משחק בריחה דיגיטלי כולל את המרכיבים הבאים: סיפור המשחק, זרימת המשחק (חווית המשחק), חידות וממשקים דיגיטליים. 

למשחקי בריחה פדגוגיים דיגיטליים יש מטרות פדגוגיות ומטרות משחקיות.
המטרות הפדגוגיות מגדירות מה התוצר הרצוי של תהליך הלמידה (למשל, ידע ומיומנויות שירכשו).
המטרות המשחקיות מגדירות מה נדרש לבצע כדי לנצח במשחק (למשל, ביצוע פעילות כלשהי בזמן מוגבל).

בשנים האחרונות הפכו חדרי בריחה דיגיטליים לפעילות נפוצה גם כחלק מהוראה ולמידה מרחוק כאסטרטגיה של למידה חדשנית משלבת טכנולוגיה. 
יתרונות חדר בריחה דיגיטלי:
קבוצות גדולות של תלמידים יכולות לשחק במקביל
מצריך מעט משאבים פיזיים מצד המורה ואפשרות למשחק חוזר ללא עלויות נוספות
מאפשר לשחק בלמידה מרחוק ולמידה א-סינכרונית

להתנסות והתרשמות מחדרי בריחה דיגיטליים פדגוגיים לחצו כאן

ההשתתפות במחקר בנושא עמדות מורים לגבי שילוב חדרי בריחה דיגיטליים בהוראה הסתיימה.

צפו בסרטון להתרשם ממשחק בריחה דיגיטלי פדגוגי.