פיתוח חדרי בריחה כפרקטיקת הוראה בהכשרת מורים
תקציר ההרצאה
משחקים יוצרים עולמות מרתקים ומהנים הדורשים מהשחקנים חשיבה ופתרון בעיות מורכבות. בשנים האחרונות חדרי בריחה פיזיים הפכו לפעילות חוויתית בשעות הפנאי, ובשנתיים האחרונות, בעקבות משבר הקורונה, הפכו חדרי בריחה דיגיטליים פדגוגיים (Educational Escape Rooms) לפעילות נפוצה גם כחלק מהוראה ולמידה מרחוק כאסטרטגיה של למידה חדשנית משלבת טכנולוגיה.
במסגרת סמינריון מעשי “פיתוח יחידת לימוד מבוססת משחק” בתכנית לתואר שני טכנולוגיה בחינוך, אותו אני מנחה בסמינר הקיבוצים נלמדו עקרונות בעיצוב ופיתוח משחקים, מאפיינים של חדר בריחה דיגיטלי-פדגוגי, טכנולוגיות לפיתוח משחק דיגיטלי, תפקידי מפתח בפיתוח תוכנה ושלבים במחזור חיים של פיתוח פרויקט דיגיטלי.
הסטודנטים למדו הלכה למעשה כיצד לפתח חידות לתחום תוכן פדגוגי, כיצד להשתמש בכלים דיגיטליים לפיתוח משחק בריחה בעצמם וליצור תוכן דיגיטלי חדש, לא רק בגלל שהם הכי מוכשרים להעריך את הצרכים של תלמידיהם, אלא גם בגלל שבאמצעות תהליך העיצוב של המשחק הם מפתחים ידע ומיומנויות חיוניים להם כמורים (Rouse, 2017).
בהדגמה מוצגים תוצרים שהם פיתוח של סטודנטיות בקורס – משחקי בריחה דיגיטליים פדגוגיים בנושאים שונים.
ההרצאה במסגרת כנס מיט”ל ה-20 בתאריך 29 ביוני 2022.