בפוסט זה מדריך קצר, איך לשנות את הסמן (אייקון החץ) של העכבר ב- Game Maker.
הפוסט הזה מתבסס על המדריך יצירת אוביקט שזז על המסך באמצעות העכבר.
מתי נרצה לשנות את הסמן של העכבר?
בעיקר כאשר האובייקט שאנו שולטים בו במשחק נשלט על-ידי העכבר. למשל, כאשר נרצה שיופיע על המסך סמן של כוונת רובה ולא נרצה שיופיע במקביל גם אייקון החץ.
כדי לעשות את זה אנחנו צריכים לעשות שני דברים:
1 ליצור אובייקט שיופיע על המסך ויזוז לפי המיקום של העכבר.
2. להסתיר את הסמן המקורי של העכבר.
יצירת ספרייט ואובייקט
אני יצרתי ספרייט פשוט של כוונת, על-ידי יצירת עיגול עם שני קוים בתוכו – כמו פלוס:
לאחר מכן – ניצור אובייקט ונשייך לו את הספרייט שיצרנו.
הגדרת אירועים ופעולות
לאוביקט נוסיף אירוע צעדים, כיוון שאנחנו רוצים שהפעולה של הזזת האוביקט שיצרנו תהיה בתוקף כל הזמן.
לאירוע זה נוסיף פעולה Jump to Positin שנמצאת בלשונית move.
בחלון המאפיינים שיפתח נגדיר:
בשדה X: את הערך mouse_x (כלומר, נקודת ה-X של האוביקט יהיה בנקודת ה- X של העכבר)
בשדה Y: את הערך mouse_y (כלומר, נקודת ה-Y של האוביקט יהיה בנקודת ה- Y של העכבר).
יצירת חדר
נמקם את האוביקט בחדר חדש שניצור.
אם נריץ את קובץ המשחק בשלב זה נראה שבנוסף לסמן העכבר מופיע גם האוביקט שיצרנו.
ביטול סמן העכבר
כדי לבטל את הצגת סמן העכבר המקורי בחדר, נעבור למאפייני קובץ המשחק – Global Game Settings שנמצא מתחת לכל הספריות בחלון העריכה:
בחלון המאפיינים שיפתח, בלשונית Graphics (הלשונית הראשונה), בטלו את הסימון באפשרות display the cursor.
הריצו את קובץ המשחק. כעת אמור להופיע רק הסמן שיצרתם במקום סמן העכבר.