הגדרות פיזיקה
אחד השדרוגים המשמעותיים ביותר לדעתי, בגרסת Game Maker Studio הוא האפשרות להוסיף פיזיקה למשחק. מדובר בהגדרות שניתן לבצע ללא כתיבה של קוד.
את הגדרות הפיזיקה יש לבצע על האובייקטים הרלוונטיים וכן על החדר עצמו, אחרת זה לא יעבוד.
שימו לב שלכל אובייקט נוספה אפשרות של Uses Physcs :
סימון האפשרות יפתח את ההגדרות של Physics עבור אותו אובייקט:
מאפייני פיזיקה
Density – צפיפות
הצפיפות מגדירה את המסה של החומר, כלומר כמות החומר שנדחס לשטח אותו הוא תופס בחלל. הצפיפות משפיעה על התגובות של אותו אובייקט עם אובייקטים אחרים. כאשר תרצו להגדיר חומר שלא מושפע מאובייקט אחר (כלומר אובייקט אחר לא יוכל להזיז אותו, או לשבור אותו) עליכם להגדיר את הצפיפות שלו 0.
Restitution – השבה
השבה ב- Game Maker מגדירה את מידת ה”קפיציות” של אובייקט. למשל, כדור יקפוץ כמה פעמים על משטח/מול משטח.
Collision Group – קבוצות התנגשות
ניתן להגדיר קבוצות התנגשות שיתפקדו בצורה שונה. כברירת מחדל (Collision Group=0) עבור כל אובייקט יש להגדיר אירוע התנגשות.
Linear Damping – דעיכה לינארית
מגדיר את דעיכת המהירות של אובייקט.
Angular Damping – דעיכה זוויתית
מגדירה את דעיכת מהירות התנועה (סיבובית) של אובייקט
Friction – חיכוך
חיכוך מגדיר את ההתנגדות לתנועה של אובייקט אחד כנגד אובייקט אחר. למשל תנועה בתוך מים.
הגדרת החדר
כדי שחוקי הפיזיקה שהגדרנו על האובייקט יעבדו, עלינו להגדיר גם את החדר שבו נמקם אותם כפיזיקלי. שימו לב שלמאפייני החדר נוספה לשונית חדשה – physics:
יש לוודא כי האפשרות Room is physics world מסומנת.
הי איתי,
תוכל לקרוא בהרחבה על פיזיקה ב-Game Maker כאן:
http://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/001_advanced%20use/more%20about%20objects/physics.html
היי, מדריך מעולה, אך קצר… אשמח להרחבה 🙂
(איך מוצאים ‘מאסה’ של אוביקט וכדומה)