בפוסט הזה אני אסביר איך ליצור ב-Game Maker אוביקט שניתן להזיז אותו על המסך באמצעות העכבר, כלומר להקפיץ את האוביקט לנקודה בה לחצנו על המסך עם העכבר.
שלב ראשון – יצירת sprite לאוביקט
לחצו על אייקון יצירת ספרייט בסרגל העליון
בחלון מאפייני sprite לחצו על Load Sprite וטענו תמונה. אני בחרתי בתמונה burger.
שלב שני – יצירת אוביקט
לחצו על איקון יצירת אוביקט בסרגל העליון
בחלון אפשרויות של האוביקט הגדירו את ה-sprite שיצרתם בשלב הראשון לאוביקט, במקרה הזה, את burger.
שלב שלישי – הגדרת אירוע ופעולות
הגדרת אירוע step
כעת מגיע השלב בו אנחנו מגדירים את האירוע שיגרום להזזת האוביקט והוא אירוע מסוג צעדים (step). אירוע צעדים מתרחש בכל שלב (צעד) של המשחק, כיוון שאנחנו רוצים שבכל שלב של המשחק נוכל להזיז את האוביקט באמצעות העכבר, ללא קשר לפעולות אחרות, נשתמש באירוע זה.
הגדרת פעולות
הפעולה שנבצע תלויה בלחיצה של עכבר, לכן נבצע בדיקה אם נלחץ העכבר ולשם כך נתשמש בפעולה Check Mouse שנמצאת בלשונית control של הפעולות.
הבדיקה שנבצע היא האם נלחץ הכפתור השמאלי של העכבר
כעת נוסיף את הפעולה שתקפיץ את האוביקט לנקודה בה נלחץ העכבר. פעולה מסוג jump to position ונגדיר עבורה את מיקום ה-X ו-Y.
עבור מיקום ה-X נציין: mouse_x, עבור מיקום ה-Y נציין: mouse_y. אלו פרמטרים קבועים עבור מיקום לחיצה של העכבר במסך.
כעת מה שנותר לנו לעשות זה להוסיף את האוביקט לחדר ולהריץ את המשחק.