במדריך זה אסביר איך לבדוק שלא נשארו אוביקטים במשחק, או איך לבצע בדיקה אם נשאר מספר מסוים של אוביקטים.
מתי נרצה לבצע בדיקה כזו? למשל כשיש פריטים שהשחקן צריך לאסוף והוא יכול לעבור שלב רק אם אסף את כולם. כמובן אנחנו יכולים גם להגדיר שאם נשארו 2 או פחות אז הוא יעבור שלב.
לצורך הדוגמה יצרתי משחק בסיסי ובו דמות שנשלטת ע”י מקשי החצים ואובייקטים שצריך לאסוף – טיפות.
אם הדמות אוספת את כל הטיפות – היא עוברת לחדר הבא שבו יוצג הטקסט: You Win. אז איך עושים את זה? פעלו לפי השלבים הבאים:
יצירה של אובייקטים
צרו תחילה ספרייטים ואובייקטים עבור הדמות הראשית והטיפה (Bubble_obj)
הוסיפו לדמות הראשית תנועה ע”י מקשי החצים.
הסבר מלא איך ליצור אובייקטים ופעולות במדריך ליצירת משחק בסיסי.
הוסיפו אירוע התנגשות של הדמות עם הטיפה – אל תשכחו בהתנגשות כזו להרוס את המופע של אובייקט הטיפה. הסבר מפורט במדריך ליצירת משחק בסיסי חלק 3 – הוספת בונוסים וניקוד.
אובייקט מנהל – בדיקה של פריטים
כעת נוסיף אובייקט מנהל (ללא ספרייט) שתפקידו לבדוק כל הזמן כמה פריטים יש.
כיוון שהבדיקה מתבצעת כל הזמן נשייך אותה לאירוע צעדים
לאירוע זה נוסיף את הבדיקה Test Instance Count ובמאפיינים נציין איזה פריט לבדוק וכמה פריטים צריכים להיות:
הבדיקה שאני עשיתי – האם מספר הפריטים קטן מ-1 (זה אומר שלא נשארו אובייקטים מסוג זה בשלב)
כעת הוסיפו פעולה – מה תרצו שיקרה אם הבדיקה מחזירה true – כלומר אם לא נשארו פריטים. אני הוספתי פעולה של מעבר לחדר הבא. כך נראה חלון המאפיינים של האובייקט המנהל:
כעת צרו את החדרים ומקמו את האובייקטים בחדר. אל תשכחו בחדר בו ישנם הפריטים – להוסיף את האובייקט המנהל שמבצע את הבדיקה.
אני הוספתי בחדר השני אירוע Draw שיכתוב את הטקסט: You Win במסך.
פשוט וקל, לא?