מיקול הפוסט הזה בשבילך 🙂
במדריך הזה, הסבר איך ליצור אובייקט שכאשר הוא מתנגש באובייקט אחר יש אנימציה של התפוצצות.
לצורך כך אצור משחק בו דמות ראשית ואויב. כאשר הדמות הראשית תתנגש באויב – תהיה התפוצצות.
יצירת ספרייטים
ראשית ניצור ספרייטים עבור הדמות הראשית, האויב וההתפוצצות. חשוב שהספרייט של ההתפוצצות יכלול רצף של תמונות המדמה התפוצצות.
יצירת אובייקטים
ניצור אובייקטים עבור הדמות הראשית, האויב ועוד אובייקט עבור ההתפוצצות. נשייך לכל אובייקט את הספרייט המתאים.
לא זוכרים איך? קראו את המדריך ליצירת משחק בסיסי.
הוספת אירועים ופעולות לדמות הראשית
נוסיף לאובייקט הראשי אירוע לחיצה על מקשי המקלדת לפעולת התנועות לצדדים.
נוסיף לאובייקט הדמות הראשית אירוע התנגשות עם האויב ונשייך לה את הפעולות הבאות:
השמעת סאונד מתאים (לא חובה)
פעולה של שינוי מופע אובייקט – Change instance בחלון המאפיינים שיפתח יש לבחור את האובייקט שיצרתם עבור ההתפוצצות ולשנות בשדה preform events את האפשרות מ- no ל- yes (אחרת לא יוצגו כל רצף התמונות ליצירת אנימציה של התפוצצות).
כך יראה חלון המאפיינים:
הוספת אירועים ופעולות לאובייקט ההתפוצצות
ההתפוצצות צריכה להיות אירוע שקורה כמה שניות ונעלם מהמסך, לכן נגדיר לאובייקט ההתפוצצות אירוע יצירה ונשייך לו פעולה שמפעילה שעון מעורר אחרי כמה צעדים (אני בחרתי 9 צעדים, כיוון שסך כל התמונות בספרייט של ההתפוצצות שיצרתי כולל 16 תמונות ואני רוצה שיראו את כולן).
נוסיף אירוע שעון מעורר (שיתבצע לאחר 9 צעדים מהיצירה של האובייקט) ונשייך לו אירוע של מחיקת המופע.
כך יראה חלון המאפיינים של אובייקט ההתפוצצות:
ניצור חדר ונמקם את שני האובייקטים בחדר.
הריצו את המשחק ובדקו אם אירעה התפוצצות בהתנגשות.