16th מאי2012

איך לעשות Pause ב-Game Maker

by יעל חקשוריאן

קצת מוזר, אבל אין פעולה שמורה של Game Maker עבור עצירה (pause) במשחק.

במדריך זה הסבר איך להוסיף אוביקט שלחיצה עליו עם העכבר תעצור את המשחק בלי לצאת מהחדר בו נמצאים עד שהשחקן ילחץ על מקש כלשהו במקלדת.

לשם כך נכין שני אובייקטים עם ספרייטים כמובן.

יצירת אוביקטים וספרייטים

האוביקט הראשון יהיה בתנועה עד שנלחץ על pause. בדוגמא המצורפת – ריבוע כחול.

האוביקט השני – בלחיצה עליו יעצור המשחק (כלומר האוביקט הראשון יפסיק לנוע). בדוגמא המצורפת ריבוע אדום.

המשחק יחזור לנקודה בה הפסיק בלחיצה על מקש כלשהו במקלדת.

הוספת אירועים ופעולות

לאוביקט הראשון – ריבוע כחול הוסיפו תנועה לצדדים באירוע יצירה.

לאוביקט השני – ריבוע אדום הוסיפו אירוע של press realese של העכבר (כלומר, מה קורה כאשר לוחצים על הלחצן השמאלי של העכבר)

לאירוע זה הוסיפו פעולה של קוד – execute code והוסיפו את הטקסט הבא:

keyboard_wait();
io_clear();
כעת צרו חדר והוסיפו לו את שני האובייקטים.
הריצו את המשחק ולחצו על pause. אם המשחק עצר, עשיתם את זה נכון.
כרגיל אני מצרפת את קובץ המשחק לדוגמה להורדה (9.6kb)

פשוט וקל, לא?

אהבתם את הפוסט? אל תשכחו לעשות לייק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *