30th ספט2012

sprite index – אינדקס של ספרייט

by יעל חקשוריאן

במדריך הזה הסבר על אינדקס של ספרייט ומתי כדאי להשתמש בו.

Subimages – תת תמונה

כל ספרייט כולל תמונה אחת או יותר. אם יש יותר מתמונה אחת – הן יוצרת ביחד רצף שיוצר את האנימציה של הספרייט. הסבר מפורט על עריכה של רצועת תמונות לספרייט תוכלו לקרוא במדריך לעריכה של רצועת תמונות (strip).

איך נראה רצף התמונות של ספרייט?

 

היכנסו לספרייט כלשהו על ידי לחיצה על אייקון הספרייט

אם הספרייט מכיל יותר מתמונה אחת תוכלו לראות את מספר התמונות שהוא כולל מתחת לגודל התמונה – Number of subimages.

במקרה זה הספרייט שלנו כולל 2 תמונות. אפשר לעבור ביניהן על-ידי לחיצה על החצים נמצאים ליד הכיתוב Show.

המספר שמקבלת כל תת תמונה הוא האינדקס. שימו לב מתחילים לספור מאפס, ולכן האינדקס של התמונה הראשונה=0.

edit sprite

כדי לערוך את התמונות או לשנות את הסדר שלהם לחצו על edit sprite:

edit_sprite

בחלון Sprite Editor תוכלו לראות את כל תתי התמונות של ספרייט זה:

sprite editor

בחלון זה תוכלו לערוך את תתי התמונות או לשנות את הסדר שלהם. שימו לב התמונה הראשונה נקראת image 0.

שינוי של סדר התמונות

כדי לשנות את הסדר של התמונות לחצו על התמונה שתרצו לשנות את מיקומה. לאחר שתבחרו אותה תוכלו לשנות את מיקומה על-ידי לחיצה על החצים שבסרגל הכלים בחלון זה:

edit_sprite_move

 

עצירה של הרצת תתי התמונות בספרייט –  image_speed

כאשר אנחנו משייכים ספרייט לאובייקט, האובייקט מריץ אוטומטית את כל תתי התמונות של הספרייט וכך נוצרת התנועה/אנימציה של הדמות.

לא תמיד נרצה שהאובייקט יריץ את כל תתי התמונות אוטומטית. למשל כאשר הספרייט כולל את כל תתי התמונות עבור הכיוונים השונים של הדמות. נוכל כמובן ליצור ספרייט נפרד עבור כל צד, אבל נוכל גם להשתמש בספרייט אחד עם תתי תמונות ולקרוא לתת התמונה המתאימה לכל כיוון בעת הצורך בלבד.

מקרה נוסף בו נרצה להשתמש רק בחלק מתתי התמונות הוא כאשר אנחנו רוצים לתת לשחקן לבחור דמות אותה ישחק, למשל בחירה בין דמות של בן או בת וכל יתר ההגדרות של הדמות הן זהות (גובה ורוחב למשל).

כדי לעצור את ההרצה האוטומטית של רצף התמונות, נגדיר לאובייקט של הדמות בעת אירוע יצירה את הפעולה הבאה:

Set variable image_speed=0
פעולה זו עוצרת את ההרצה האוטומטית של תתי התמונות ומציגה את התמונה הראשונה בלבד.

כך יראה חלון הפעולות:

image_speed

 

 שינוי תת תמונה להצגה – image_index

כעת נציג תמונה שונה לאובייקט לפי בחירה של השחקן.

1. לצורך כך נכין שני אובייקטים ושני ספרייטים עבור כפתורים לבחירה של כל דמות.
לא זוכרים איך ליצור אובייקט? קראו את המדריך ליצירת משחק בסיסי

2. נוסיף לכל כפתור אירוע לחיצה בעכבר – השתמשו באירוע Left Released

3. לאירוע זה הוסיפו פעולה של הגדרת משתנה ושנו בהגדרה של המשתנה במקום self ל-object ובחרו את האובייקט של הדמות שיצרתם. בשדה variable הגדירו את המשתנה image_index  ובשדה value בחרו את המספר עבור תת התמונה. במקרה שלי תמונת הבן היא 0 ותמונת הבת היא 1.

כך יראה חלון הגדרת המשתנה image_index עבור כפתור בחירה בדמות הבן:

image_index

 

4. צרו חדר והוסיפו את אובייקט הכפתורים והדמות לחדר.

5. הריצו את המשחק ולחצו על הכפתורים להחלפה בין הדמויות.

כך יראה המשחק:

כרגיל, אני מצרפת את קובץ המשחק בפורמט gmk להורדה (14kb).

אהבתם את המדריך? אל תשכחו לעשות לייק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *