חידוש הבלוג בנושא משחקי מחשב ולמידה

את הבלוג הזה הקמתי לפני יותר משנה, מתוך כוונה לכתוב קצת על החוויות והתובנות שלי בכל הקשור ללמידה באמצעות משחקי מחשב וללמידה של משחקי מחשב.

מאז שהקמתי אותו ועד היום לא עשיתי עם זה כלום. אבל הפעם אני לוקחת את הנושא ברצינות. אפילו התקנתי ערכת עיצוב חדשה 🙂

אז נתחיל בהיכרות כללית, שמי יעל חקשוריאן ואני בוגרת של התכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב במכללה האקדמית בית ברל.

פעם בשבוע אני מלמדת פיתוח משחקי מחשב בחטיבת הביניים “דורות” בראשון לציון מטעם המכללה. אני מלמדת את כיתת המחוננים, תלמידי כיתה ח.

כל העניין התחיל, לפני שלוש שנים בערך. אז כבר הייתי בוגרת של התוכנית, ומי שהיה אז מנהל התכנים של התוכנית בבית ברל והיום ראש התוכנית במכללה, רנארד גלוזמן, פנה אלי ביחד עם פרופ’ דיאנה סילברמן קלר ז”ל והם הציעו לי להצטרף למיזם משותף של המכללה עם חבצלת לוטן, רכזת מסלול המחוננים בחטיבה, ללמד פיתוח משחקי מחשב כחלק מתכנית הלימודים בחטיבה.

אני לא ארחיב כאן את כל השלבים שעברנו כדי להפוך את הרעיון לתכנית, נדרשנו לקבל אישורים של משרד החינוך ואגף המחוננים, בסופו של דבר קיבלנו אישור ויצאנו לדרך.

פרופ’ דיאנה סילברמן קלר ז”ל ליוותה אותי במהלך השנה הראשונה בחטיבה, ולצערי, נפטרה כחודש לפני סיום שנה”ל. אני חייבת לה תודה גדולה גם על הליווי והתמיכה שנתנה לי, גם על האמון שלה בי שאוכל להוביל את התוכנית בחטיבה וגם על כך שלפני חמש שנים היתה זו היא שהציעה לי ללמוד בתכנית לפיתוח משחקי מחשב במכללה.

השנה אנחנו מתחילים את השנה השלישית. התוכנית בחטיבה היא מיוחדת, התלמידים מציגים בסוף השנה את הפרויקט שלהם שהוא משחק מחשב מלא באירוע מיוחד שאנחנו מפיקים כל שנה לטובת הנושא.

הבלוג הזה מחליף את האתר הישן של GamesStudies.co.il, ויאפשר גם לקוראים להגיב ולעדכן ולכן אתם מוזמנים להעלות הערות והארות, בקרוב אני אעלה גם את הקישורים לכל המשחקים שמופיעים באתר הישן.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. Noa

    Hi, I actually saw this post only bc the Google translate sys, just a great tool for everyone who want’s to be opended to full world of info on other lang’.

    Anywho, loves your point of view. could i quote some of the things here with link back and credit?

    Thanks,

    1. Hi,

      I’m so glad to see that people from all over the world interested in my blog 🙂
      You are welcome to quote (with credit), link, share on facebook, retweet or like the posts.

      Maybe I’ll start to write a summary in English for those who don’t speak Hebrew.

  2. shacharhaksh

    בהצלחה! אתר מדהים! יש עתיד…

כתיבת תגובה