חידושים בגרסה 8.0 של Game Maker

השנה זו תהיה השנה השלישית שאני מלמדת פיתוח משחקי מחשב בחט”ב דורות בראשון, והשנה גם אנחנו משדרגים לגרסה 8.0 של Game Maker.

אחד מהחידושים של של גרסה 8.0 היא האפשרות לערוך תמונות של ספרייטים בפורמט png ושמירה על השקיפות. בגרסאות הקודמות, גם תמונת png ללא רקע שהיתה מיובאת לעורך התמונות של Game Maker היתה מקבלת רקע לבן.

יותר מכך, שקיפות בכל תמונה, בגרסאות קודמות נקבעת לפי הצבע של הפיקסל השמאלי התחתון ביותר בתמונה. כן, כן, זאת לא המצאה שלי. זה אמיתי.

ומה הבעיה עם זה? נניח שייבאתם תמונה בפורמט png של ספרייט שכאמור קיבל רקע לבן בתוך העורך, לפי מה תיקבע השקיפות? לפי הפיקסל השמאלי התחתון, לבן. לכן כל פיקסל בצבע לבן מתורגם בתוכנה לשקוף. ומה קורה אם בתוך הדמות עצמה יש פיקסלים בצבע לבן? נניח צווארון החולצה? הם נעלמים! פשוט כך – חורים בתוך הדמות. מצב זה הצריך עבודה נוספת על כל תמונה, או הקפדה על בחירת רקע בצבע שאינו מופיע בדמות עצמה. מסובך.

שדרוגים נוספים בעורך התמונות בגרסה 8.0 הם בעיקר באפשרויות של עריכת התמונה והוספת אפקטים. השאלה היא, מי עורך תמונות ב- Game Maker? לדעתי הרבה יותר פשוט לעבוד על התמונה בעורך גרפי חיצוני כלשהו, ואז לייבא אותה מוכנה ל Game Maker.

כתיבת תגובה